onsdag den 28. maj 2014

DIY jumperpinde

Ja strikkepinde...dem samler jeg også på. Kommer jeg om ved nogle billige nogle på loppemarked, ja så ryger de med i handelen. Det resulterer så i, at der er ret mange på lager. Og ærligt talt, så strikker jeg helst på strømpepinde eller rundpinde, for de lange pinde kommer i carambolage med armlæn, lår, kat eller hund, eller hvad der nu lige ligger i vejen. Jeg føler jeg får ondt i arme og skuldre, når jeg sidder og fægter med de lange ender, der dunker i alt og sidder fast. Jer er den heldige ejer af et par gamle jumperpinde - det er lige pinde med knop på enden, og så er de ikke særlig lange, ca 25 cm. Almindelige lige pinde ligger på omkring 30-32 cm. En væsentlig forskel. 

Hvis nu man kunne korte nogle af de lange af og montere en knop? Som sagt som gjort. Ud og finde en nedstryger, af med 5 cm, og på med en fin glasperle. Perlen var nok det største problem, for der skal være et ret stort hul i. På røg den med en klat superlim. Der skal laves flere. Nu er jeg strikkeklar. Der er vist nogle, der kalder dem hurtigstrikkepinde, og det er de.



Og sådan ser de ud. Det er et par gamle pinde, og de er flotte og guldfarvede. Jeg har vist også nogle knækkede rundpinde, og nogle med katte/hundegnav. De må også kunne laves!

#DIY knitting pins # DIY Stricknadel#DIY strikkepinde 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar