lørdag den 21. september 2013

P tærtekage

Da jeg var barn, var der P tærter til. Og for pokker hvor de smagte. Nu er de retro, altså moderne igen. Og så kan man selv bage en afart af kagen. Har fundet denne opskrift på internettet, vil dele den med jer. Prøv den, men pas på, man bliver addict. 


P Tærtekage
Det skal du bruge: 

Dej: 
2 æg
150 g sukker
100 g smør
50 g hvedemel
1 spsk. vaniljesukker
½ tsk. bagepulver
3 spsk. kakao
100 g chokolade 




Det lækre, klistrede lag:
150 g skumfiduser(hvide)
60 g sirup
1 spsk. olie 
75 g peanuts (Jeg havde kun de salte, så jeg brugte hakkede mandler)  Min datter fortalte, at man i Kvickly kan købe usaltede peanuts.




Og det tykke chokoladelag allerøverst:

Mørk, smeltet chokolade

Sådan gør du:
Pisk æg og sukker sammen. Smelt smørret og hak chokoladen. Bland mel, vaniljesukker, bagepulver, kakao og den hakkede chokolade og rør det i æggemassen sammen med smørret. Kom dejen i en springform (ca 25 cm i diameter) eller sekskantet form, der er foret med bagepapir, og bag kagen ved 170° i ca. 40 min. 
Lad den afkøle i formen. 

Smelt skumfiduser med olie og sirup til en jævn masse (jeg smeltede i mikroovn) og kom peanutsene i. Hæld massen over den let afkølede kage og afkøl. 

Tag kagen ud af formen, skær den evt. til, hvis du vil have den kantet. Hæld den smeltede chokolade over.

God fornøjelse, den smager himmelsk - og er vistnok en kæmpekaloriebombe.




#peanutcake #chocolatecake

Ingen kommentarer:

Send en kommentar