onsdag den 6. november 2013

Strikkede filtede nisser

Og så blev nisserne fra indlægget "Snart jul" færdige.


Inden filtning i vaskemaskinen så de således ud:


De fik lov til at tørre på et par glas, der blev placeret på radiatoren.


Skægget er karteflor, der er trukket på med hæklenål. Nemt.

Jeg er en uforbederlig "det kan du gøre anderledes og forhåbentligt bedre" sjæl. Og derfor er jeg allerede ved at lave min egen udgave. Syns det er træls at sy den sammen i kropsdelen, så de næste strikkes på strømpepinde. Krop strikkes i glatstrikning, som vendes med vrang ud, så rillestrik opnås. Derefter er der glatstrikning til ansigt, en vrangpind til at markere overgang til huen, og glatstrik for resten af nissen, samtidig med at der tages ind til huespids.

Eneste lille husker er, at huske en pind glat, inden der strikkes vrang til at markere overgangene. Hvis ikke så kommer der små nip eller perler af den forrige farve, og overgangen bliver ikke pæn skarp i farven.

PS kig under Snart jul, etiket strik, så finder du originalopskriften. God arbejdslyst.

#knitting #Stricken #strikkede filtede nisser #christmas # Weihnachten #jul

1 kommentar:

  1. Sikke fine nisser, jeg har ledt og ledt, men jeg kan altså ikke finde etiketten "Snart jul"

    SvarSlet