søndag den 29. september 2013

Efterår...eller er det mon stadig sommer?

Endnu en herlig weekend ved Vesterhavet i campingvognen. Kalenderen siger 29.9., og temperaturen siger ret varmt i forhold til årstiden.


Efterårssolen over Vesterhavet


I gamle dage, da mor var dreng, gik min far altid på jagt d. 1. oktober. En fast tradition, at nu skulle man på jagt, for nu gik den ind, som man sagde. Jeg mindes tiden, og allermest at det altid var frostvejr, hammerkoldt og sommetider kunne det sne, ganske lidt. Og kom nu ikke og sig, at det altid var større, længere, koldere osv. da du var barn, for det var det altså...



Ovenpå denne skønne solrige weekend, må man indrømme, at der er sket noget mht. den globale opvarmning, alt er forskubbet og fordrejet, for det er da totalt vanvittigt, at man kan sidde ude i bikini og tage solbad ved Vesterhavet her den sidste weekend i september.



At det har været dejligt varmt og lunt skyldes helt sikkert, at det har været total vindstille. En fisker mente, at en weekend som denne er noget, man oplever måske en gang i løbet af 5 - 10 år , så jo mindeværdig var den i allerhøjeste grad. Jeg har forsøgt at gemme oplevelsen på min telefon. Nyd det.


Solen går ned bag klitten

En lille sky har fundet vej til en vanddam på strandengen

Kommer til at tænke på et dansk kunstbillede

Min billedkunstlærer Henrik Scheel Andersen ville helt sikkert hurtigt kunne omsætte dette stemningsbillede til et smukt maleri


#autumn #Thorsminde # nature

Ingen kommentarer:

Send en kommentar