torsdag den 4. juli 2013

Malle og Mosters gulerodsdessert

Sommeren er over os, feriemad, let, lækkert og indbydende. Er du på farten og har lyst til dessert eller bare en forfriskning, skulle du prøve denne gulerodsdessert. Den er let og hurtigt lavet.
Ingredienser:
Fintrevet gulerod

Makroner



Chokolade. Jeg havde kun et halvgnavet påskeæg i mit køleskab, så det blev hakket. Kunne helt sikkert forestille mig, at Daim eller chokolade med nødder ville smage lækkert.


Fløde, pisket til skum, cremefraiche blandes i flødeskummet, og der smages til med vanilliesukker.

Anret revet gulerod, knuste makroner og chokolade i en glasskål. Fordel cremen ovenpå. Eller gør som jeg; anret i et par ølglas. Jeg er på camping, og de fine Cran cru skåle og isassietter står altså derhjemme. Men det ser da også festligt ud.  Stil desserten på køl, og  lad den trække nogle timer. Det bliver den kun bedre af. (Er du til rigeligt med creme, så kan du lægge creme imellem lagene.)
Velbekomme :-)








Ingen kommentarer:

Send en kommentar