søndag den 16. november 2014

Kokosriegel

Idag er der blevet bagt kokosstænger. Igen en opskrift fra den østrigske bagebog, som er så inspirerende, at man ikke kan lade være med at bage. Jeg bilder mig selv ind, at de er sunde - sådan lidt a la müslibar.



Man skal bruge:
  • 200 g smør
  • 200 g demerarasukker. Her måtte jeg altså på nettet, for hvad er det lige? Det er rørsukker, der oprindeligt voksede langs floden Demarara. Så blev vi så kloge.
  • 2 spsk lys sukkerroesirup - jeg brugt alm.sirup. Næste gang vil jeg bruge mere sirup, da havregrynene opsuger ret meget.
  • 275 gr havregryn
  • 100 gr kokosmel
  • 75 g kandiserede kirsebær. Jeg havde tørrede tranebær og hakkede mandler, så det kom jeg i.
Og sådan gør du:
  • Smør din form - ca 30 x 24 cm.
  • Smør, sukker og sirup varmes i en gryde, indtil sukkeret er smeltet. Pas på det ikke brænder på.
  • Havregryn, kokosmel og kirsebær (tranebær, mandler etc.)tilsættes. 

  • Røres godt sammen.


  • Hæld dejen ud i formen, og tryk det godt sammen.

  • Bages ved 170 grader i en forvarmet ovn i ca. 30 min.
  • Lad kagen køle af i ca. 10 min. i formen.
  • Skær kagen i 16 stænger, brug en skarp kniv.
God appetit. 

#Kokosriegel #kokosstænger # coconut bars

Ingen kommentarer:

Send en kommentar