tirsdag den 18. februar 2014

Strik en rede

Når man roder rundt på nettet, kommer man omkring mange gode ideer, der lige skal testes. Denne har ligget på lager - ideen altså - et år eller mere, og nu skulle den så testes.


Den er strikket i noget utvundet uldgarn, der har mere end 20 år på bagen Oprindeligt vævede jeg gulvtæpper af garnet, og under oprydning fandt jeg en rest.

Før filtning så det strikkede arbejde således ud: 


Erna Iversen er på pletten og tester.




Det færdige resultat efter vask i maskine v 40 grader, og en tur i tøretumbleren. Efter den oprindelige opskrift skal arbejdet fyldes ud med en ballon, der er pustet op. Jeg stoppede gamle klude i. Forskellen er, at min ikke er cirkelrund, og hullet er heller ikke cirkelrundt. Men der ser man ikke, når musikken spiller, og det vil helt sikkert strække sig, når det kommer ud i det danske forårsvejr.
Har haft den lagt ud på fb, og fik her en kommentar om; at fuglene er vilde med den, så jeg skal lave nogle flere, og nu kan jeg få brug for nogle af resterne, der alligevel ikke kan blive til noget - andet end reder. Multicolour. Jeg glæder mig allerede til at hænge dem ud. Må sikkert også eksperimentere med andre faconner.


Opskriften fandt jeg her, den er på engelsk. Og jeg har da også lige oversat den til dansk. Den kan du få her.

#knit a bird´s nest #Strick Vogelnest #strik en fuglerede #filzen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar