søndag den 3. november 2013

Agern

Hvis det er gået jeres næse forbi, så er 2013 et oldenår, og derfor havde jeg  i min godhed samlet en masse agern til dyrene  - vinterføde - ellers var de helt sikkert blevet plæneklipperføde.
I dag ville jeg flytte agerne, de stod på gulvet på den overdækkede terrasse, de skulle hældes over i en stor kasse.Og hvad ser jeg; nogle af agerne er begyndt at spire. Vort efterår har været alt for varmt, det er helt forrykt. Hvad gør man så? Store, flotte og lange spirer.



Jeg puttede en hel del af spirerne i potter med god muld både under og over. Måske de kan nå at spire inden jul og blive alternativ juledekoration!
Hvis bare nogle få spirer videre, så har jeg selvdyrkede egetræer, som mine tip tip oldebørn kan kigge på om mange år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar