tirsdag den 17. september 2013

Mine små hyggekroge

På nordsiden af vores hus har jeg en lille bid af Østrig. Jeg har ladet mig inspirere af alle de små hyggekroge, som østrigerne har. Nordsiden er her alle havner, for her er gårdsplads og hoveddør. Lyder fint for vi har faktisk kun en indgang.


Brændestykker, en bænkevarmer hæklet af uldgarnsrester og tre puder. Og grin nu ikke; pudefyld er gamle plastikposer klippet i små stykker. Dun og fjer suger jo fugt som bare pokker.


Et par lanterner



Et par tørrede græskar fra min søster, og så er der mine grinende løvsavsfrøer. Fik nemlig en løvsav i fødselsdagsgave forrige år.


Husløggene trives også på nordsiden, når man altså lige husker at fjerne dem fra tagdryppet. Vi har stråtag og derfor ingen tagrender.


Bænken er lavet af et kæmpestort stykke træ, der ligger ovenpå to tykke træskiver, som jeg nåede at fjerne fra træstakken, inden den blev savet til brænde.


To af de store planter fra udestuen blev deporteret til udendørstjeneste, da de fik utøj. Nu skal de snart ind igen, inden frosten sætter ind.


Hyggeligt ser det ud, man sidder godt, og kan fundere over livet eller skrabe sine kartofler.


Også på nordsiden af huset ligger børnenes gamle legehus, der nu fungerer som cykel- og knallertskur. De tre ahorntræer er plantet da børnene var små, et træ for hvert barn.

 
Her er der også en hyggebænk, lavet af to træstammer med en kæmpebjælke ovenpå. Som bonus er der placeret tre træskiver som xtra siddepladser under de store skyggefulde ahorntræer.


Et par tynde hynder med knapper lyser op.


Træstammerne har også fået en lille hynde.


 Et lille tableau; mælkejunger og zinkspande med grønne planter.


Jensen og Iversen benytter sig af chancen, de vil så gerne foreviges.



Her hvor sommeren går på hæld og efteråret banker på, kan solen lige titte ned på hyggehjørnet. Snart er hyggestunderne forbi, og vi må nøjes med minderne, mens vi glæder os til forårets komme.

#austrian inspiration # cosycorner #treelumps

Ingen kommentarer:

Send en kommentar