tirsdag den 13. januar 2015

Vikingehjelm

Et af mine sjovere arbejder er at strikke en vikingehjelm. Min mellemste så på et julemarked i Flensburg sjove strikhuer. De var lidt pebrede, så jeg kom for sjov til at sige, at jeg da kunne strikke en til ham. Hvilken facon kunne han tænke sig? Jo noget vikingeagtigt med horn. Som lovet, så gjort. Dette blev resultatet.


Jeg synes selv, den er blevet ret fed. Den er strikket i et lækkert uldgarn, der er filtet i vaskemaskine for at opnå et tæt og fast udtryk. Jeg har syet foer i - et stykke trikotagestof, der kan strække og give sig. Bindebåndene - der skal ligne fletninger - er selvfølgelig flettede. Hornene er stoppet ud med pladevat, så de står flotte og ret stive. (Hvor vil jeg gerne give en femmer for at se knægten, når han cykler mod Ålborg Universitet :-)). Inspirationen har jeg fundet på nettet. Jeg har smugkigget på mange sider, og herfra er størstedelen af inspirationen hentet.  Idag  er det iøvrigt hans fødselsdag - den 21. af slagsen.

#Wiking helmet knit #Wikingermütze stricken #strikket vikingehjelm

2 kommentarer:

  1. Wow. Den er mega fed, kan man ikke bestille sådan en, ville jeg elske at ha på når jeg vinterbader

    SvarSlet
  2. Send gerne pris hvis du sælger en

    Michaelstoustrup@gmail.com

    SvarSlet