lørdag den 22. februar 2014

Lopper og fuglefoderbrætter

Nu har dette halvfædige fuglefoderbræt stået ved siden af min symaskine i 1½ år mindst, flovt at det ikke er kommet videre. Jeg har savet og banket det sammen, det er blevet grundet og har fået en god gang dækkende hvid. Egentligt mangler der blot en dekoration, men ånden kom aldrig over mig, så det har tjent som bolig for nålepuderne. Og iøvrigt været location til at fotografere Papermatrix arbejder. 


Så var det altså, at jeg lige fik en ide. Hen i genbrugen og hente kopper.

  Ind i hytten med dem.

 De kan altså stå på flere forskellige måder. Er det sådan?

 Eller sådan?
  Er det denne kop?

 Eller måske denne?


Nu kan jeg lime koppen fast, sætte en lille kant på, så frø og brød bliver indendørs. 
I har nok bemærket, at taget er asymmetrisk. Da vi (min datter og jeg) designede det lille hus, havde vi indregnet en lille finesse. Den ene halvdel af taget skal være længere, for her skal der skrues en lille krog fast, så vi kan hænge en mejsekugle op i ly for det danske vejrlig. 

Jeg tror ikke, at huset skal dekoreres yderligere; måske skal der stå Birdie namnam to go over åbningen.

#Futterhaus #Bird house # fuglefoderbræt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar